måndag 16 januari 2012

Dagens lunch

Jag ÄLSKAR stuvade grönsaker så idag när jag e hemma med lillfisen som e sjuk passar jag på att fixa detta till lunch. Detta är väl ganska vanligt att de flesta har gjort tidigare men jag tänkte att jag kör en steg-för-steg hur jag gick till väga ;)

Jag valde morötter som jag skalade och skivade. Det går självklart att ta frysta också. Till detta valde jag ärtor. Tycker att det är en god kombination.

Detta kokar jag tillsammans tills morötterna blir mjuka. I vattnet har jag i lite örtaromat/grönsaksbuljong för att vattnet och grönsakerna ska få en god smak. Häll av grönsakerna men spara lite av vattnet.


Gör en bottenredning. Smaksätt den med aromet. Jag använde örtaromat. Använd gärna det sparade vattnet till redningen för att slippa en massa kryddor. Peppra.

 Häll sedan i grönsakerna och rör om. Smaka av!
Idag serverades grönsakerna till "Mamma scans köttbullar". Orkade inte göra så mycket annat. =) Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar