lördag 23 februari 2013

favvobröd

ett av mina favoritbröd är detta..det innehåller allt! ;)  och jag brukar hälla i lite vad jag har hemma..så de blir oftast olika varje gång =)

BRÖD MED SOLROSFRÖN, RIVET ÄPPLE OCH HAVREGRYN

½ liter vatten
½ dl olja
3 msk honung eller sirap om honung inte finns
1 tsk salt
valfria sorter av fröer...ta så mycket om du vill ha, jag brukar ta solrosfrön, sesamfrön och hela linfrön
2 st rivna äpplen, eller fler om du vill
en näve havregryn, burkar ta fiberberikade
valfria sorters mjöl till degen blir smidig, den senaste jag använde var 4 sädeslag lantbruksmjöl

låt degen jäsa 35 minuter. gör tekakor eller frallor eller brödkakor. Jag brukar variera mig lite =)

grädda i 225 grader i ca 10 minuter.


denna gången bidde det tekakor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar