lördag 23 februari 2013

Ananaspaj

Igår hade tösa med sig en klasskompis hem som skulle sova över och jag hade pajdeg över i kylskåpet och ville göra något gott till efterrätt åt barnen, och mannen e klart. =)

Receptet jag använde till pajskalet var samma som till pajen jag gjorde till mamma på hennes födelsedag. Ska försöka lägga ut det receptet nu när jag blivit frisk och orkar lite mer.

ANANASPAJ

pajskal (vilket du vill egentligen)

+

2 dl creme fraiche
1 burk krossad ananas
1 tsk vaniljsocker
1 dl socker
1 ägg

tryck ut pajskalet i en pajform.

blanda de övriga ingredienserna i en skål och häll i detta i pajformen. ställ in i ugnen på 200 grader i 20-30 min. testa om den e klar genom att skaka lite på formen. ser det rinnigt ut så ha kvar pajen i ugnen tills d stelnar något.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar