torsdag 6 juni 2013

Kakbakshelgen har börjat...

Idag är det 6 juni och vi firar nationaldagen i Sverige. Jag bakar jag då jag passar på då det är en röd dag och ledigt. På fredag jobbar jag några timmar på eftermiddan men nästan resten av helgen kommer att gå till att baka kakor.

Receptet på Non stop-kakorna kommer jag inte riktigt ihåg vart jag hittade då jag skrev upp receptet på ett papper. Men här kommer det iaf...

NONSTOP-cookies  ca 10-20 kakor (beroende av hur stora du vill ha)  varmluft; 160 grader

2½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1½ dl rårörsocker (jag använde 1 dl str o ½ dl farin o det blev bra)
1 nypa salt
125g smör, rumsvarmt
1 ägg
1 påse nonstops

Rör ihop mjöl, bakpulver, socker, salt och smör. tillsätt ägget och sist non-stops.

klicka ut smeten på bakplåtspapper och grädda mitt i ugnen i ca 12 min. låt svalna på plåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar