fredag 25 januari 2013

Grattis mamma!

Igår fyllde min mamma år och på lördag är det dags för att åka på kalas. Ett litet mysigt intimt kalas för enbart min familj. Ganska skönt faktiskt.

Tacos är den stående rätten som vi alltid äter på mammas kalas till barnens glädje! Ok, jag e ganska förtjust i tacos oxå så d gör absolut ingenting =) Efterrätten står jag för. Ska fixa en Citronmarängpaj tänkte jag. Har varit lite sugen på att testa en sådan ganska länge då jag aldrig gjort en förut. Har gjort andra marängpajer men aldrig med citron. Lite spännande!

Igår skickade jag med glutenfritt bröd till en tjej som jag tänker ofta på då ha
on nyss mist sina föräldrar. Bakade bröd till henne då jag ville visa på ett fint sätt att jag tänker på henne och hennes familj. Det blev en succé eller vad vi ska kalla det. Hon skickade ett meddelande på fb och tackade igår och hon blev både överraskad och glad. Kändes kul att hon blev så glad. Var ju lixom det jag var ute efter =)

I helgen kommer recepten på både brödet och pajen, förhoppningsvis ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar